Drukuj
Kategoria: Biznes

Mnóstwo ludzi próbuje zarabiać na życie prowadząc handel internetowy. W Polsce pomimo istnienia wielu stron na których można prowadzić sprzedaż, większa część handlu koncentruje się na jednym przeważającym serwisie aukcyjnym.

Są tego plusy i minusy. Zaletą może być obszerny rynek kupujących, wadą z kolei spora konkurencja wśród sprzedających, a co za tym idzie też i niższe ceny. Nie stoi to jednakże na przeszkodzie tysiącom firm, które z powodzeniem każdego miesiąca zapewniają duży zysk.

Jak więc radzić sobie, w jaki sposób się wybić w tym tłumie sprzedawców? Na początek powinno się zadbać o profesjonalny wizerunek licytacji. Warto kupić sobie indywidualny szablon. W ofercie kluczową rolę odgrywają zdjęcia. Powinny być spore i czytelne. Produkty należy fotografować na jednorodnym tle. Jeśli nie potrafimy sami ich estetycznie opracować należy to komuś powierzyć.

Druga sprawa to szczegółowy opis. Podajemy jak najwięcej danych, rzecz jasna wszystkie zgodnie z prawdą. Przed wyznaczeniem ceny powinniśmy sprawdzić jaka jest propozycja konkurencji.

Koszty wysyłek jakie zapewniamy także nie mogą być zbyt drogie. Poza tym zwracajmy uwagę na czas zakończenia aukcji. Dobrze jeśli będzie to sobota czy też niedziela. To czy klient kupi na danej aukcji zależeć będzie też od opinii które ma sprzedawca i od jakości kontaktu z nim.