Drukuj
Kategoria: Biznes

Porzucone koszyki w sklepie tradycyjnym to ewenement, który zdarza się niezwykle rzadko (zazwyczaj tylko wtedy, gdy klient w pośpiechu wybiega z marketu). Zupełnie inaczej przedstawia się sytuacja w przypadku handlu w sieci - niemal co trzeci sklep internetowy boryka się z tym problemem. I co gorsza wszystkie statystyki wskazują, iż z roku na rok ta tendencja systematycznie wzrasta. Czym są porzucone koszyki w sklepie internetowych i jak sobie z nimi radzić? Oto kilka podstawowych informacji.

Porzucone koszyki - czym są i jakie są ich powody

Porzucone koszyki to zjawisko powszechne i masowe, z którym musi się zmierzyć niemal każdy sklep internetowy. Taka sytuacja występuje wtedy, gdy klient dodaje do koszyka wybrane zakupy, podaje swoje dane kontaktowe, ale nie finalizuje zakupu. Powody takiego działania mogą być bardzo różne, jednak do najczęstszych należy zaliczyć:

Wymienione wyżej powody porzucania koszyków internetowych nie są oczywiście jedynymi. Tak naprawdę trudno dokładnie określić dlaczego dany klient rezygnuje z ostatecznego zakupu. Jednak podstawowym zadaniem sklepu internetowego jest maksymalne ograniczenie tego zjawiska.

Jak odzyskać porzucone koszyki

Chociaż statystyki wskazują, iż problem porzuconych koszyków to zjawisko niemal naturalne w e-handlu, to jednak sklepy internetowe nie stoją na przegranej pozycji i mogą podejmować odpowiednie kroki, aby je zminimalizować. Pierwszym z nich jest spojrzenie na swój sklep w nieco krytyczny sposób i wyeliminowanie wszelkich błędów (na przykład nieatrakcyjna szata graficzna, skomplikowany proces składania zamówień czy niewielki wybór dostępnych płatności). Inne działania pomagające w przeciwdziałaniu zjawisku porzuconych koszyków to:

W przypadku gdy klient mimo wszystko postanowi zrezygnować z zakupu, to warto zapytać go o powody takiej decyzji, co pozwoli uniknąć pewnych błędów w przyszłości.

Porzucony koszyk to naturalna część procesu zakupowego - niemal 90% internautów nie dokonuje zakupów podczas pierwszej wizyty w sklepie internetowym. Jednak każdy sklep internetowy powinien podejmować odpowiednie kroki, aby takich zachowań konsumentów było stosunkowo niewiele.

Więcej informacji na temat odzyskiwania porzuconych koszyków znajdziesz na blogu Sky-Shop.pl pod adresem: http://blog.sky-shop.pl/odzyskiwanie-porzuconych-koszykow-w-sklepie-internetowym/