Co jeść, by obniżyć ryzyko zaburzeń erekcji?

Zaburzenia erekcji to bardzo powszechna dolegliwość dotykająca wiele milionów mężczyzn w różnym wieku na całym świecie. W Polsce mowa jest o ponad 2 mln. przypadków. Problem polegający na niemożności osiągnięcia lub utrzymania wzwodu podczas stosunku to wyjątkowo wstydliwa kwestia, o której panowie niechętnie rozmawiają nawet z najbliższymi (a co dopiero z lekarzami).

Fizjologiczną przyczyną zaburzeń erekcji jest zwężenie naczyń krwionośnych w prąciu, które uniemożliwia właściwą cyrkulację krwi (więcej na temat przyczyn impotencji) Ryzyko wystąpienia owych zaburzeń zwiększają niektóre przebyte choroby, jak choćby nadciśnienie, cukrzyca, czy przerost prostaty. Okazuje się, że dysfunkcje na tle seksualnym występują znacznie częściej wśród mężczyzn borykających się z otyłością. Nasz styl życia, a przede wszystkim to, co jemy ma bowiem niebagatelny wpływ na jakość życia seksualnego.

Właściwa dieta kluczem do sukcesu

„Jesteśmy tym, co jemy” – chyba każdy z nas słyszał to stwierdzenie przynajmniej raz w życiu. Choć może wydawać się ono zbytnim uproszczeniem, trudno nie dostrzec istotnej korelacji między jakością spożywanych na co dzień produktów, a ogólnym stanem zdrowia i dobrym samopoczuciem. Jak pokazały wyniki badań przeprowadzonych na szczurach przez Dr Christopher Wingard z East Carolina University, dieta zachodnia, a więc w dużej mierze opierająca się na wysoko przetworzonej żywności bogatej w konserwanty i sztuczne barwniki, nie tylko zwiększa ryzyko wystąpienia otyłości, ale i powoduje zaburzenia erekcji. (więcej na ten temat tutaj.) Tzw. „śmieciowe jedzenie” zwiększa w organizmie poziom cukru i cholesterolu oraz wywołuje problemy z ciśnieniem poprzez utrudnioną cyrkulację krwi. Aby uniknąć tychże problemów, należy zatem zrezygnować z popularnych i łatwo dostępnych fast foodów i zamiast sięgać po naszpikowane chemicznymi dodatkami produkty, postawić na naturalną dietę bogatą w błonnik i zdrowe tłuszcze. Kluczem do sukcesu w walce z zaburzeniami na tle seksualnym może okazać się właśnie zbilansowana dieta.

Produkty zwiększające potencję

Z czego powinna składać się dieta niwelująca ryzyko wystąpienia problemów z erekcją? Przede wszystkim z produktów obfitujących w witaminy. Do prawidłowego funkcjonowania prącia niezbędny jest cynk zawarty m.in. w owocach morza, pełnoziarnistym pieczywie, otrębach zbożowych oraz orzechach. Zaleca się spożywanie ryb morskich, np. łososia czy makreli w dużych ilościach, gdyż są one bogate w selen oraz kwasy tłuszczowe omega-3. Ważną rolę odgrywa również arginina – aminokwas, z którego powstaje tlenek azotu wpływający na lesze ukrwienie penisa. Warto więc spożywać bogate w argininę sery, mleko i jajka oraz mięso – choć to ostatnie w umiarkowanych ilościach. Aby uniknąć problemów z erekcją warto postawić na warzywa i owoce, które zawierają w sobie najwięcej antyoksydantów. Produktem wyjątkowo zalecanym w diecie na potencję, który skądinąd zalicza się do tzw. „super foods” jest awokado. Zawierając w sobie jednonienasycone kwasy tłuszczowe podnosi poziom korzystnego dla zdrowia cholesterolu, obniżają przy tym poziom tego niekorzystnego. Nie zapominajmy również o przyprawach, takich jak chilli, pieprz czarny i metystowy czy gałka muszkatołowa, które nie tylko obniżają zbyt wysokie ciśnienie będące częstą przyczyną zaburzeń erekcji, ale i działają jak swoisty afrodyzjak.

Właściwa dieta to czynnik w znacznym stopniu warunkujący sprawność seksualną. Chcąc uniknąć kłopotów w sypialni, warto również zminimalizować korzystanie z używek oraz wprowadzić do codziennej rutyny sporą dawkę aktywności fizycznej. Dzięki temu zmniejszymy ryzyko wystąpienia otyłości, która w znacznym stopniu sprzyja kłopotom z potencją. Musimy pamiętać, że ludzki organizm to system naczyń połączonych; kiedy nie dbamy o dostarczanie mu potrzebnych składników, kolejne elementy przestają prawidłowo funkcjonować. Niedobory różnych witamin i mikroelementów powodują zaburzenia pracy poszczególnych organów, nie wyłączając penisa. Właściwa, zbilansowana dieta to zatem jeden z najważniejszych czynników pozytywnie wpływających na nasze zdrowie – również to seksualne.

Opracowano na podstawie:

Formularz kontaktowy

Jeżeli chcesz więcej informacji uzupełnij ten formularz. Skontaktujemy się z Tobą najszybciej jak to możliwe.
Proszę uzupełnij wszystkie wymagane pola
Zatwierdzając ten formularz akceptujesz naszą politykę prywatności. Prosimy o zapoznanie się z nią.

Kontakt

Clpik-studio.pl
ul. Bursztynowa 31
20-576 Lublin
tel.
606 28 10 23
tel:
81 473 2011
email:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
 

 

Informacje

Serwis Clipik-studio.com.pl jest własnością firmy Sitte.pl. Wszystkie zamieszczone artykuły oraz materiały są chronione prawami autorskimi i nie można ich kopiować bez zgody naszej firmy. Jeżeli mają Państwo ciekawe materiały i chcą je opublikować na łamach serwisu prosimy o kontakt poprzez formularz kontaktowy lub pod adresem Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Jesteśmy na: