Drukuj
Kategoria: Biznes

Ilość różnych przedsiębiorstw znajdująca się na rynku ciągle rośnie, a to z kolei przyczynia się do wzrostu konkurencji. Firmy zabiegają o klientów, starając się przyciągnąć ich promocjami i bogatą ofertą asortymentu. Jednak w dobie tak dużej różnorodności jest to niezwykle trudne. Dlatego też, aby zyskać stałych i lojalnych klientów, tym samym zwiększając sprzedaż, warto sięgnąć po nowoczesne rozwiązania, jakimi są między innymi programy lojalnościowe.

Jak zwiększyć sprzedaż i nie poddać się konkurencji?

Jednym z rozwiązań, które jest pomocne podczas procesu zwiększania sprzedaży są programy lojalnościowe. To one zachęcają, aby klienci do nas częściej wracali i więcej kupowali. Takie programy oferuje między innymi Zencard, który wykorzystuje terminal płatniczy do zbierania w sposób legalny informacji o klientach, które z kolei używane są do spersonalizowania oferty.

Czym właściwie są programy lojalnościowe?

Programy lojalnościowe to wszelkie działania marketingowe, które mają na celu budować i utrzymać  silną oraz długotrwałą relacją z klientem.  Dzięki takim programom możemy dopasować  i przygotować indywidualną ofertę do grona konkretnej grupy klientów, a tym samym zachęcić ich do częstszych zakupów danych produktów. Jak zwiększyć sprzedaż wykorzystując programy lojalnościowe? Oferując klientom dodatkowe korzyści w postaci nagród, bonów, czy też możliwości zbierania punktów, które można wymienić na produkty lub rabaty zachęcamy ich do skorzystania z naszych usług i ponownego wrócenia do sklepu. Dodatkowo programy lojalnościowe mogą informować klientów o aktualnych promocjach produktów, czy usług z których najczęściej korzystają. Wszystko dzięki spersonalizowanym ofertom. Stali klienci oczywiście mogą być bardziej doceniani i korzystać z większych rabatów, czy też częstszych nagród. To spowoduje, że klienci będą często wracać do sklepu, a w konsekwencji przyczyni się to do wzrostu zysków i sprzedaży.

Przedsiębiorstwa korzystające z programów lojalnościowych odnotowują wzrost sprzedaży nawet do 40%, a wszystko dzięki wiedzy o klientach i ich preferencjach. Programy lojalnościowe doskonale sprawdzą się zarówno w małych przedsiębiorstwach, jak i dużych sklepach.