Drukuj
Kategoria: Biznes

Zarządzanie call center nie jest łatwą pracą. Wymaga strategicznej wizji, ciężkiej pracy, trudnych decyzji, umiejętności motywowania ludzi do osiągania trudnych celów i nie tylko. Tym bardziej, gdy nie chce się stać w miejscu, ale pragnie się cały dział rozwijać. Jak to zrobić skutecznie? Temu chcemy się przyjrzeć w dzisiejszym artykule.

Od czego zacząć rozwijanie zespołu call center?

Call center to dział, biuro lub zespół, który obsługuje przychodzące połączenia telefoniczne od nowych i obecnych klientów w poszukiwaniu odpowiedzi na ich pytania lub rozwiązania problemów.

Skuteczni liderzy w branży call center muszą:

Czasami może to być przytłaczające i może to blokować drogę do rozwoju działu, ale dzięki nowoczesnym rozwiązaniom takim jak call center oprogramowanie typu Cludo – dużo łatwiejsze do ogarnięcia i dające o wiele większe perspektywy.

Dobrzy pracownicy – solidna podstawa rozwoju działu

Jest to niezbędne do skutecznego zarządzania call center, a równocześnie stanowi podstawę do dalszych działań prowadzących do rozwoju działu. Niestety - niewielu menedżerów poświęca wystarczająco dużo czasu i energii na zatrudnienie najlepszych pracowników do danego zadania. Skupiają się na tym, by wybrać najlepszy call center program, zapominając, że jest to dopiero połowa sukcesu.

Centra telefoniczne potrzebują ludzi z naturalnymi umiejętnościami obsługi klienta, dobrymi umiejętnościami słuchania, skutecznymi umiejętnościami komunikacyjnymi, doskonałą pamięcią i entuzjastycznym nastawieniem. To wartości niematerialne, takie jak entuzjazm i umiejętność słuchania, często tworzą najlepszych pracowników. Tutaj najtrudniejsze jest to, że tych cech nie można się nauczyć. Dlatego tak ważne jest, aby doświadczeni menedżerowie poświęcali czas na sprawdzenie nowych pracowników pod kątem nastawienia i umiejętności, zaraz po tym, gdy wybiorą solidny program na podstawie, którego będą pracować i rozwijać swój dział.