Drukuj
Kategoria: Na świecie

IDC, znana firma analityczna, ogłosiła, iż na rynku mobilnych urządzeń możemy się spodziewać mocnego boomu na tablety kompatybilne z klawiaturami, innymi słowy lubiane dwa w jednym. Zdaniem analizatorów rynku, do końca tego roku ogólna ilość tego rodzaju urządzeń wzrośnie nawet o 86,5%.

Świeżo nabywane tablety będą inne od tych dotychczas kupowanych. Najważniejsza różnica dotyczyć będzie systemu operacyjnego. Windows, znany wszystkim z laptopów i komputerów stacjonarnych zacznie wypierać dotychczasowego lidera wśród smartfonów - Androida. Całościowy udział urządzeń pracujących na oprogramowaniu Microsoftu stanowić będzie 8,4%, co daje przeszło 60% przyrost sprzedaży.

Powodem takiej zmiany jest wprowadzenie nowej polityki koncernu, który odpowiada za Windows, w odniesieniu do mniejszych oraz lokalnych firm będących dostawcami sprzętów. Przeszło rok temu Amerykanie postanowili dać możliwość tak zwanym "b-brandom" instalacji swych platform, co ma przekonać mniej majętnych użytkowników, którzy na swoich urządzeniach mobilnych chcieliby nie tylko się bawić, ale też pracować i cieszyć się kompatybilnością ze swoimi komputerami stacjonarnymi.

Istotnym wydaje się fakt, że podczas zakupu nowego tabletu staramy się wybrać urządzenie, które będzie miało funkcjonalność szerszą niż dotychczas używane. Stąd też bierze się wzrost popularności dedykowanych oraz uniwersalnych klawiatur. Klawiatury dedykowane stanowią dodatkowy chwyt marketingowy producentów, zwiększający popularność oferowanego urządzenia. Na klawiatury uniwersalne zdecydowały się firmy takie jak Microsoft, Samsung czy LG, klawiaturę przenośną tej ostatniej marki można wygodnie zwinąć.