Porzucone koszyki w sklepie tradycyjnym to ewenement, który zdarza się niezwykle rzadko (zazwyczaj tylko wtedy, gdy klient w pośpiechu wybiega z marketu). Zupełnie inaczej przedstawia się sytuacja w przypadku handlu w sieci - niemal co trzeci sklep internetowy boryka się z tym problemem. I co gorsza wszystkie statystyki wskazują, iż z roku na rok ta tendencja systematycznie wzrasta. Czym są porzucone koszyki w sklepie internetowych i jak sobie z nimi radzić? Oto kilka podstawowych informacji.

Porzucone koszyki - czym są i jakie są ich powody

Porzucone koszyki to zjawisko powszechne i masowe, z którym musi się zmierzyć niemal każdy sklep internetowy. Taka sytuacja występuje wtedy, gdy klient dodaje do koszyka wybrane zakupy, podaje swoje dane kontaktowe, ale nie finalizuje zakupu. Powody takiego działania mogą być bardzo różne, jednak do najczęstszych należy zaliczyć:

  • zbyt wysokie ceny przesyłki,
  • pojawienie się dodatkowych kosztów,
  • znalezienie lepszej oferty w innym sklepie internetowym,
  • zbyt skomplikowany bądź niejasny proces zakupowy,
  • ogólna rezygnacja z zakupów,
  • zbyt skomplikowane płatności,
  • awarie techniczne,
  • nieodpowiednie opcje dostawy,
  • niejasne zasady zwrotów,
  • długi czas dostawy,
  • brak zaufania do sklepu.

Wymienione wyżej powody porzucania koszyków internetowych nie są oczywiście jedynymi. Tak naprawdę trudno dokładnie określić dlaczego dany klient rezygnuje z ostatecznego zakupu. Jednak podstawowym zadaniem sklepu internetowego jest maksymalne ograniczenie tego zjawiska.

Jak odzyskać porzucone koszyki

Chociaż statystyki wskazują, iż problem porzuconych koszyków to zjawisko niemal naturalne w e-handlu, to jednak sklepy internetowe nie stoją na przegranej pozycji i mogą podejmować odpowiednie kroki, aby je zminimalizować. Pierwszym z nich jest spojrzenie na swój sklep w nieco krytyczny sposób i wyeliminowanie wszelkich błędów (na przykład nieatrakcyjna szata graficzna, skomplikowany proces składania zamówień czy niewielki wybór dostępnych płatności). Inne działania pomagające w przeciwdziałaniu zjawisku porzuconych koszyków to:

  • wysłanie do klienta wiadomości przypominającej,
  • wysłanie do klienta wiadomości sms z informacją o niezrealizowanym zamówieniu,
  • zaproponowanie darmowej wysyłki,
  • dodanie wyskakującego okienka o rabacie (które pojawia się w chwili, gdy klient chce zamknąć kartę sklepu posiadając pełny koszyk),
  • dodanie komunikatora online (za pomocą którego można pomagać klientowi w zakupach),
  • remarketing (powtórzenie przekazu reklamowego).

W przypadku gdy klient mimo wszystko postanowi zrezygnować z zakupu, to warto zapytać go o powody takiej decyzji, co pozwoli uniknąć pewnych błędów w przyszłości.

Porzucony koszyk to naturalna część procesu zakupowego - niemal 90% internautów nie dokonuje zakupów podczas pierwszej wizyty w sklepie internetowym. Jednak każdy sklep internetowy powinien podejmować odpowiednie kroki, aby takich zachowań konsumentów było stosunkowo niewiele.

Więcej informacji na temat odzyskiwania porzuconych koszyków znajdziesz na blogu Sky-Shop.pl pod adresem: http://blog.sky-shop.pl/odzyskiwanie-porzuconych-koszykow-w-sklepie-internetowym/

Kontakt

Clpik-studio.pl
ul. Bursztynowa 31
20-576 Lublin
tel.
606 28 10 23
tel:
81 473 2011
email:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
 

 

Informacje

Serwis Clipik-studio.com.pl jest własnością firmy Sitte.pl. Wszystkie zamieszczone artykuły oraz materiały są chronione prawami autorskimi i nie można ich kopiować bez zgody naszej firmy. Jeżeli mają Państwo ciekawe materiały i chcą je opublikować na łamach serwisu prosimy o kontakt poprzez formularz kontaktowy lub pod adresem Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Jesteśmy na: