E-commerce stanowi branżę, która przez cały czas się rozwija oraz dostosowuje do nowych nowinek technologicznych i zmieniających się) potrzeb konsumentów. W czasie kryzysu związanego z Covid, ożywiającą przeniesienie zakupów do sieci, rynek sklepów internetowych zyskał na popularności w porównaniu z tym, co działo się wcześniej. Zintensyfikowanie nowych technologii a także przeniesienie ścieżek handlu nawet w około 70% do internetu totalnie odmienił sektor. Najistotniejszą tematyką okazała się konkurencyjność a także możliwość zdobycia lojalności klientów. Pomimo, że ostatnio zauważa się symptomy pewnej stabilizacji rozrostu e-commerce, ilość sklepów internetowych i aplikacji nadal rośnie. Preferencje użytkowników niemniej jednak cały czas się zmieniają, posiadają jednak jedną bazową wskazówkę, która okazała się pryncypialną przesłąnką wszystkich innowacyjnych trendów. Mowa jest o optymalnym uproszczeniu branży e-commerce. Kontrahenci wybierają nadzwyczajnie proste, bezproblemowe oraz błyskawiczne zakupy. W tym artykule rozpatrzymy parę aktualnych nurtów, jakie wytyczają prędkość rozwoju rynku handlu online.

Kanał sprzedazy poprzez smarfony

Wykorzystanie smartfonów w sprzedaży w internecie, czyli m-commerce, to proces nabywania i sprzedawania produktów przy użyciu aplikacji dedykowanych i adresowanych wprost do użytkowników korzystających z urządzeń mobilnych tj. smarfony, laptopy. Mając na uwadze coraz większe użytkowanie urządzeń mobilnych jako kanał dostępu, m-commerce został jednym z dominujących składników e-commerce. Właściciele kanałów e-commerce dostrajają się do tego trendu, modernizując swoje strony www dla urządzeń mobilnych i tworząc aplikacje mobilne dla swoich kontrahentów. Ostatnio wyjątkowo energicznie rośnie procentowy udział seniorów. Ten interesujący target ma poważny potencjał - seniorzy coraz chętniej korzystają ze smartfonów, a poza tym okazują się bardziej lojalni.

Wykorzystaj personalizację

Personalizacja to proces dostosowywania towarów i usług do konkretnych potrzeb i preferencji indywidualnych klientów. Za sprawą obszernej ilości informacji pozyskiwanych przez interakcje z kontrahentami, firmy e-commerce są w stanie spożytkować bazę do skonstruowania spersonalizowanych rekomendacji i zagwarantowania pozytywnych wrażeń swoim odbiorcom. Personalizacja wspiera sporządzenie lepszego połączenia pomiędzy firmami, a ich odbiorcami, przynosząc efekt w postaci powiększonej lojalności i wyższej sprzedaży. Decydującym elementem jednakże obecnego branży handlu w internecie jest zagadnienie kumulowania i przetwarzania danych. Okazuje się, że wyznacznikiem skuteczności tego rodzaju sektora jest zachowanie właściwego poziomu prywatności, przy równoczesnym działaniu na rzecz zbudowania efektywnego kanału komunikacji z klientem na podstawie wiedzy o o jego oczekiwaniach, kategoriach oraz poziomu zaangażowania.

Sztuczna inteligencja, matematyczne wzory oraz learning machine w e-commerce

Systemy Inteligentne i Learning machine powodują kolosalną dynamikę rozrostu gałęzi handlu w w sieci. Innowacyjne technologie umożliwiają zautomatyzowanie wielu procesów, aktywizując tym samym rekomendację produktów, obsługę klienta i nadzorowanie łańcucha dostaw. Z wykorzystaniem algorytmów do analizy danych klientów, przedsiębiorstwa e-commerce mają okazję zapewniania bardziej precyzyjnych i spersonalizowanych doświadczeń swoim użytkownikom. Powszechnie uznaje się, że marketing automation jest przyszłością handlu. Oparcie rynku e-commerce o nowe technologie zatem jest podstawowym wyznacznikiem sukcesu branży.

Social e-commerce

Handel społecznościowy związek mediów społecznościowych i e-commerce. Ze względu na coraz większe wykorzystywanie mediów społecznościowych, firmy e-commerce obecnie mają możliwość sprzedawać towary bezpośrednio za pomocą platform takich jak Facebook i Instagram. Ów kierunek pozwala firmom trafić do nowych kontrahentów i zużyć moc mediów społecznościowych do zwiększenia sprzedaży. Handel społecznościowy gwarantuje też bardziej elastyczne doświadczenie zakupowe dla odbiorców, którzy chcą nabywać artykuły bez pozostawiania swojego profilu na mediach społecznościowych.

Rynek handlu w internecie ewoluuje się w prędkim tempie i dopasowuje do niestałych oczekiwań klientów. Handel mobilny, personalizacja, systemy Inteligentne i uczenie maszynowe, handel społecznościowy to zaledwie poniektóre z kierunków, które zostały rozstrzygającymi wyznacznikami kierunków w ostatnim czasie. Firmy e-commerce powinny dostosować swoje strategie do tych uwarunkowań, tak aby dotrzymać kroku narastającym potrzebom użytkowników. Zarazem powinno się pamiętać, że e-commerce to rynek nieprzerwanie się modyfikująca, a prekursorskie trendy i technologie silnie determinują tak samo sam rynek, jak i aktywność użytkowników.

Kontakt

Clpik-studio.pl
ul. Bursztynowa 31
20-576 Lublin
tel.
606 28 10 23
tel:
81 473 2011
email:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
 

 

Informacje

Serwis Clipik-studio.com.pl jest własnością firmy Sitte.pl. Wszystkie zamieszczone artykuły oraz materiały są chronione prawami autorskimi i nie można ich kopiować bez zgody naszej firmy. Jeżeli mają Państwo ciekawe materiały i chcą je opublikować na łamach serwisu prosimy o kontakt poprzez formularz kontaktowy lub pod adresem Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Jesteśmy na: